ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
A kéményseprőipari tevékenység során végzett adatkezelésekhez
Adatkezelő megnevezése:
Az adatkezelő a BM OKF GEK, többek között mint kéményseprőipari szerv, az alábbi elérhetőségeken megtalálható:
Székhelye: 1149 Budapest, Mogyoródi út 43.
Postai címe: 1903 Budapest, Pf.: 314
Telefonszáma: (+36-1) 469-4410
Telefaxszáma: (+36-1)-469-4466
Adatvédelmi probléma vagy joggyakorlás kapcsán kihez fordulhat az érintett?
A BM OKF GEK adatvédelmi tisztviselője:
dr. Köblös Krisztina
Szolgálati helye: BM OKF GEK Hivatal
Elektronikus levélcíme: krisztina.koblos@katved.gov.hu
Telefonszáma: 20/8200-969 (vonalas telefonszám)
1. A kéményseprőipari tevékenység ellátásához szükséges adatgyűjtés
A kéményseprőipari tevékenységről szóló 2015. évi CCXI. törvény (a továbbiakban: Kstv.) 6. § (1) bekezdésének a) pontja alapján a kéményseprőipari szerv adatkezelési jogosultsággal rendelkezik a kéményseprőipari tevékenység ellátása és a költségtérítési kötelezettség megállapítása érdekében, az ingatlanok és azok tulajdonosának, használójának beazonosítása céljából:
- a tulajdonosok és használók családi és utónevének,
- a lakóhelyének, tartózkodási és értesítési helyének,
- az ingatlan címadatainak,
- valamint a gazdálkodó szervezet nevének,
- gazdálkodó szervezet székhelyének, telephelyének, fióktelepének,
- a gazdálkodó szervezet képviselői nevének,
- cégjegyzékszámának vagy egyéb nyilvántartási számának
A kéményseprőipari szerv a Kstv. 6.§ (1) b)-e) pontjai alapján a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból, ingyenesen, csoportosan a céginformációs szolgálattól, az ingatlan-nyilvántartásból, valamint a társasház közös képviselőjétől, lakásszövetkezeti lakóépület esetében a lakásszövetkezet elnökétől is jogosult személyes adatot igényelni. A kéményseprőipari szerv az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 12.§ (2) bekezdése alapján az egyéni vállalkozók nyilvános nyilvántartásából, továbbá 13.§ (3) bekezdés alapján jogosult a nyilvános nyilvántartásban nem szereplő adatkörből adatigényléssel, közfeladatának ellátására adatokat igényelni.
A kéményseprőipari szerv 2016. július 1-jétől az adatokat helyszínen is jogosult gyűjteni, és a Kstv. 5.§ (2) bekezdésének b) pontja alapján az ingatlan használója (a tulajdonost is beleértve) adatszolgáltatásra köteles.
Magában foglalja-e ez az adatgyűjtés személyes adatok kezelését?
A fenti adatkörből a tulajdonos vagy használó családi és utóneve, lakóhelye, tartózkodási/értesítési helye, a kéménnyel rendelkező ingatlanhoz tartozó lakcím, gazdálkodó szervezetek esetén a képviselő neve, egyéni vállalkozó esetén az egyéni vállalkozó neve és címe minősül személyes adatnak.
Milyen célból van szükség ezekre az adatokra?
A Kstv. rendelkezései alapján 2016. július 1-jétől a kéményseprőipari tevékenység ellátásáért való felelősség több szereplő között oszlik meg: a hivatásos katasztrófavédelmi szerv a lakossági szektorban és a piaci magánszolgáltató a közületi szektorban azokon a településeken végzi a tevékenységet, amelyeken a helyi önkormányzat nem tartja fenn a közszolgáltatási szerződést és nem igényli a közszolgáltató munkáját. Ahol a helyi önkormányzat döntése alapján a kéményseprőipari közszolgáltató (lakossági és közületi szektorban egyaránt) tovább működik, a hivatásos katasztrófavédelmi szervet és a magánszolgáltatót nem terheli ellátási kötelezettség.
Az adatkezelés célja tehát a kéményseprőipari tevékenység keretében elvégzendő sormunka és sormunka keretén kívül végzett tevékenység tervezése során az ingatlanok és az ingatlanhasználók, tulajdonosok beazonosítása, valamint annak meghatározása, hogy a tulajdonos vagy használó jogosult-e a kéményseprőipari szerv által első és második alkalommal ingyenesen végzett közfeladatellátásra (sormunkára), továbbá a térítés ellenében végzett tevékenységek vonatkozásában a számla kiállítása.
Az ingatlan címe az ingatlan azonosítását, a név és a lakcím együttesen a használó vagy tulajdonos azonosítását szolgálja. A gazdálkodó szervezet és az egyéni vállalkozó nevének, székhelyének, telephelyének, fióktelepének meghatározása azért szükséges, mert a közszolgáltatást a természetes személy tulajdonában lévő és gazdálkodó szervezet székhelyeként, telephelyeként, fióktelepeként bejegyzett ingatlan esetében nem a kéményseprőipari szerv biztosítja. A tartózkodási hely vagy egyéb értesítési cím, továbbá az elektronikus levélcím a kapcsolattartást segíti elő. A gazdálkodó szervezet képviselőjének nevére szintén kapcsolattartás céljából van szükség.
A kéményseprőipari szerv kizárólag az égéstermék-elvezetővel rendelkező ingatlanok és azok használói, tulajdonosai tekintetében végez adatkezelést. Ez azt jelenti, hogy azon ingatlanok tekintetében ahol a kémény, az épített vagy szerelt, héjból vagy héjakból álló szerkezet, a tüzelőberendezésben keletkezett égésterméket a járatán keresztül a szabadba vezetheti (működő és tartalék égéstermék-elvezető) az ingatlan használójának vagy tulajdonosának beazonosítása és a kapcsolattartás, valamint a kéményseprőipari tevékenység megszervezése érdekében a jogszabályban meghatározott személyes és műszaki adatokat gyűjtheti és kezelheti a kéményseprőipari szerv.
Miért jogosult az adatkezelő a személyes adatok kezelésére?
A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdésének c) pontja alapján az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges a személyes adatok kezelése. A jogi kötelezettséget a tagállami jogban a Kstv. 2-3. §- a határozza meg, a kezelhető adatok körét a Kstv. 6. § -a rögzíti.
Továbbítja-e a nyilvántartásban szereplő személyes adatokat az adatkezelő?
Az adatkezelést a kéményseprőipari szerv végzi, ahhoz más szervek külön törvény felhatalmazása hiányában nem férhetek hozzá. Így pl. törvény felhatalmazása alapján továbbíthatóak a személyes adatok a tűzvédelmi hatóság vagy a műszaki biztonsági hatósági feladatot ellátó szerv, nyomozó hatóság, bíróság részére. Jogszabályban meghatározott esetben, ellátási kötelezettségmódosulása esetén adattovábbítás történik a kéményseprőipari szolgáltató felé. A tájékoztatóban meghatározott személyes adatok kezelésére a kéményseprőipari szolgáltató is jogosult.
Mennyi ideig tárolja az adatkezelő a személyes adatokat?
2016. július 1-jét követően a kötelező helyszíni adatrögzítés során felvett adatokat minden, soron következő sormunka elvégzésekor frissítjük. Adatfrissítésre a Kstv. alapján a személyi adat- és lakcímnyilvántartó, a cégnyilvántartás és az ingatlan-nyilvántartás alapján, továbbá az adatkezelés céljának megfelelően más nyilvános vagy a kéményseprőipari szerv által elérhető nyilvántartásokból is történhet. Amennyiben a sormunkát végző kéményseprő azt tapasztalja, hogy az ingatlannak már nem Ön a tulajdonosa/használója, az Ön személyes adatait töröljük, kivéve az ingatlan címét, amely ekkor már nem Önnel, hanem az új használóval vagy tulajdonossal kapcsolható össze. Amennyiben az ingatlan már nem minősül égéstermék elvezetővel rendelkező ingatlannak, az ingatlanra, továbbá az Önre vonatkozó valamennyi személyes adatot töröljük a nyilvántartásból. Amennyiben adataiban változás következik be, kérjük, hogy érintetti jogával élve az adatfrissítés tekintetében megadott kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu e-mail címen vagy a kéményseprőipari szerv postacímére (BM OKF Gazdasági Ellátó Központ Kéményseprőipari Igazgatóhelyettesi Szervezet Ügyfélszolgálati Csoport Postafiók: 1903 Budapest, Pf.: 314.) küldött levélben jelezze a változás tényét!
A helyszíni adatfelvételre szolgáló, személyes adatokat tartalmazó kérdőíveket az adatkezelő az iratkezelési rendelkezések szerint 5 év elteltével levéltári kezelésbe adja.
Történik-e az eredeti adatkezelési céltól eltérő céllal további adatkezelés?
A helyszíni adatfelvételre szolgáló, személyes adatokat tartalmazó kérdőívek tekintetében ügyvitelű célú megőrzés történik a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény 9.§ (1) bekezdés e) pontja alapján, az adatkezelés jogalapja jogi kötelezettség teljesítése, ezt követően közérdekű archiválásra kerül sor a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (GDPR) preambulumának (50) bekezdése alapján, azt azonban már az illetékes levéltár végzi.
Igénybe vesz-e az adatkezelő adatfeldolgozót?
A kéményseprőipari szerv adatfeldolgozási szerződés alapján adatfeldolgozási műveletek elvégzésére az Oriana Tanácsadó, Fejlesztő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság veszi igénybe.
Az adatfeldolgozó postacíme: 1037 Budapest, Montevideo utca 6. 1. em
Telefonszáma:(+36-1) 398 0530
Elektronikus levélcíme: info@oriana.hu
Honlapja: www.oriana.hu
2. A telefonos ügyfélszolgálati tevékenység kapcsán végzett adatkezelés – hangfelvétel rögzítése
A kéménysepréssel kapcsolatos általános információk tekintetében a kormányzati ügyfélvonalon kaphat általános tájékoztatást. Valamennyi, kéménysepréssel kapcsolatos további ügyben a kéményseprőipari szerv ügyfélszolgálatával léphet kapcsolatba, amely a kormányzati ügyfélvonalról érhető el, és amelyet a kéményseprőipari szerv a 21/2016. (VI.9) BM rendelet alapján hangrögzítésre alkalmas ügyfélvonalként, és a Kormányzati Ügyfélvonal működtetője által meghatározott szolgáltatási szabályok alapján működtet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet alapján.
Az ügyfélvonal segítségével könnyen és gyorsan felveheti a kapcsolatot a kéményseprőipari szervvel, leadhatja megrendelését, benyújthatja bejelentését/panaszát, a sormunka harmadik időpontjának egyeztetése érdekében visszahívást kérhet.
Magában foglalja-e ez az adatgyűjtés személyes adatok kezelését?
A telefonon történő kommunikáció rögzítésével az emberi hang mint személyes adat kezelésére kerül sor. A bejelentés kapcsán az adatkezelő személyes adatként a bejelentő elérhetőségét kezeli. Mivel a telefonos kommunikáció velejárója a bemutatkozás, a név kezelésére is sor kerül, továbbá a bejelentő saját elhatározásából egyéb személyes adatot is megadhat, amennyiben azt az ügy célja megkívánja, így különösen:
- a tulajdonos vagy használó neve,
- lakcíme, tartózkodási helye, értesítési címe,
- telefonszáma,
- e-mail címe.
Mivel az egyedi ügyek vizsgálatához a telefonálóhoz rendelhető ingatlant és a telefonáló ingatlanhoz való viszonyát azonosítani szükséges, ügyintézőnk hívása során felkéri Önt nevének, lakcímének, és az ingatlanhoz fűződő kapcsolatának (tulajdonos/használó) megadására.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az ügyintézővel történő beszélgetés során előfordulhat, hogy az ügy körülményeire tekintettel más, személyes, vagy akár különleges adatnak minősülő információk közlésére is sor kerül, pl. amennyiben az érintett megemlíti, hogy betegsége okán nem tartózkodott az ingatlanban a sormunka 1. és 2. időpontjában.
Milyen célból van szükség ezekre az adatokra?
A hangrögzítés célja a panaszok ügyintézése, a telefonon tett nyilatkozatok bizonyítása, megrendelés leadása esetén a felek együttműködésének, a megfelelő teljesítésnek, a kéményseprőipari szerv jogszerű eljárásának dokumentálása, az esetleges polgári jogi igények érvényesítése, minőségbiztosítás.
Miért jogosult az adatkezelő a személyes adatok kezelésére?
Az adatkezelés a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének a) pontja alapján történik, vagyis mivel az érintett a telefonbeszélgetés szóbeli tájékoztatást követően a kommunikáció fenntartásával hozzájárul az adatok kezeléséhez.
Az érintett az adatkezelési hozzájárulását a későbbiekben visszavonhatja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
Amennyiben a beszélgetés rögzítését nem kívánja, ahhoz nem járul hozzá, vagy hozzájárulását vissza kívánja vonni, kérjük, hogy megkeresését személyesen, elektronikus úton kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu e-mail címre, vagy a www.kemenysepres.katasztrofavedelem.hu linkre kattintva a webes felületen juttassa el ügyfélszolgálatunk részére.
Továbbítja-e a személyes adatokat az adatkezelő?
A kormányzati ügyfélvonal minőségbiztosítását Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) végzi, az Ön adatkezelési hozzájárulása kiterjed a kizárólag e cél érdekében történő hozzáférés biztosítására is.
A felvételhez más szervek külön törvény felhatalmazása hiányában nem férhetek hozzá. Így pl. törvény felhatalmazása alapján továbbítható a felvétel a tűzvédelmi hatóság, nyomozó hatóság, bíróság felé.
Mennyi ideig tárolja az adatkezelő a személyes adatokat?
A kéményseprőipari szerv a 21/2016. (VI.09) BM rendelet 13.§ (8) bekezdése alapján 5 évig köteles megőrizni a hangfelvételeket, azonban az érintett kérelmére a hangfelvételt ezen időszak elteltét megelőzően is törölni köteles.
Történik-e az eredeti adatkezelési céltól eltérő céllal további adatkezelés?
A hanganyag a közérdekű bejelentés/panasz, megrendelés, időpontegyeztetés dokumentációja, és így annak rögzítését követően a kéményseprőipari szervnél a kéményseprőipari tevékenység ellátása, közérdekű bejelentés és panasz kivizsgálási eljárás lefolytatása céljából folytatódik az adatok kezelése.
Igénybe vesz-e az adatkezelő adatfeldolgozót?
A Kéményseprőipari szerv a 35002/5217/2017. ált. számú adatfeldolgozási szerződés alapján adatfeldolgozási műveletek elvégzésére a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt-t, adatfeldolgozóként veszi igénybe.
Székhelye: 1081 Budapest, Csokonai u. 3.
Postacíme: 1389 Budapest, Pf. 133.
Telefonszáma: (+36-1) 459-4200
Telefaxszáma: (+36-1) 303-1000
Elektronikus levélcíme: info@nisz.hu
Honlapja: http://www.nisz.hu/
3. A webes ügyintézési felület üzemeltetése kapcsán végzett adatkezelés (a megrendelések kapcsán végzett adatkezelések kivételével, melyet a 4. pont tartalmaz)
A Kstv. 5. § (12) bekezdése alapján az ingatlan használója jogosult a kéményseprőipari szervvel és a kéményseprőipari szolgáltatóval elektronikus úton kapcsolatot tartani. A 21/2016. BM rendelet 13. § (2) bekezdése alapján a kéményseprő-ipari tevékenységet ellátó az ügyfélszolgálat mellett az ingatlan használója részére az elektronikus kapcsolattartás lehetőségét folyamatosan biztosítja, mely egyik eszköze a webes ügyintézési felület.
Magában foglalja-e ez a személyes adatok kezelését?
A felület bármelyik menüpontjának kiválasztása esetén meg kell adnia:
- családi és utónevét,
- a lakóhelyének vagy tartózkodási/értesítési helyének címét,
- az ügyben érintett ingatlan címadatait.
- kapcsolattartási adat (telefonszám, e-mail cím): A felület kitöltése során az „Időpontfoglalás”, „Megrendelés”, „Számlázás”, „Bejelentés/Panasz”, „Adatmódosítás” opciók kiválasztása esetén szükség van legalább egy kapcsolattartási adat megadására, a mezők kitöltésével ezen adatok kezeléséhez is hozzájárul az ügyfél. Kérjük, hogy kizárólag az Ön által kiválasztott kapcsolatfelvételi módhoz tartozó elérhetőségi adatot adja meg! A számlázás tekintetében kizárólag akkor adjon meg telefonszámot, ha igényli a telefonos kapcsolatfelvételt.
Mivel a „Bejelentés/Panasz” opció kiválasztása esetén az Ön által továbbított személyes adatok köre nem határozható meg előre, tekintettel az ügyek egyedi sajátosságaira. Felhívjuk a figyelmét, hogy előfordulhat, hogy az ügy körülményeire tekintettel más, személyes, vagy akár különleges adatnak minősülő információkat közlésére is sor kerül, pl. amennyiben az érintett megemlíti, hogy betegsége okán nem tartózkodott az ingatlanban a sormunka 1. és 2. időpontjában.
Milyen célból van szükség ezekre az adatokra?
A felek együttműködésének, a megfelelő teljesítésnek, a kéményseprőipari szerv jogszerű eljárásának dokumentálása, az esetleges polgári jogi igények érvényesítése, az egyedi ügyek vizsgálatához a megkeresést beküldő személyhez rendelhető ingatlant és az ingatlanhoz való viszonyának azonosítása.
Miért jogosult az adatkezelő a személyes adatok kezelésére?
Az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján történik, vagyis mivel az érintett az írásbeli tájékoztatást követően kifejezetten hozzájárul az adatok kezeléséhez.
Az érintett az adatkezelési hozzájárulását a későbbiekben visszavonhatja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
Amennyiben a hozzájárulását vissza kívánja vonni, kérjük, hogy megkeresését személyesen, elektronikus úton kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu e-mail címre, vagy a www.kemenysepres.katasztrofavedelem.hu linkre kattintva a webes felületen juttassa el ügyfélszolgálatunk részére.
Mennyi ideig tárolja az adatkezelő a személyes adatokat?
A kéményseprőipari szerv 5 évig őrzi meg a webes felületen történő bejelentéseket.
Továbbítja-e a nyilvántartásban szereplő személyes adatokat az adatkezelő?
A webes felületen továbbított adatokhoz más szervek külön törvény felhatalmazása hiányában nem férhetek hozzá. Így pl. törvény felhatalmazása alapján továbbítható a felvétel a tűzvédelmi hatóság, nyomozó hatóság, bíróság felé.
Történik-e az eredeti adatkezelési céltól eltérő céllal további adatkezelés?
A webes ügyintézés dokumentációja a kéményseprőipari szervnél a kéményseprőipari tevékenység ellátása, közérdekű bejelentés és panasz dokumentációja, és a kivizsgálási eljárás lefolytatása céljából folytatódik az adatok kezelése.
Igénybe vesz-e az adatkezelő adatfeldolgozót?
A webes felület működtetése kapcsán adatfeldolgozási tevékenységet végez a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület.
Az adatfeldolgozó postacíme: 1089 Budapest, Elnök utca 1.
Telefonszáma:(+36-1) 303-0168
Telefaxszáma:(+36-1) 477-0549
Elektronikus levélcíme: info@rsoe.hu
Honlapja: www.rsoe.hu
4. Megrendelésekkel kapcsolatban végzett adatkezelés
A sormunka keretén kívül végzett kéményseprőipari tevékenység elvégzése megrendelő kitöltésével igényelhető. A megrendelő a 3. pontban említett webes felületen keresztül, e-mail-hez csatolt formanyomtatványon, személyesen a megyei ellátási csoport ügyfélszolgálati pontokon vagy a Kormányzati Ügyfélvonal (hívószám: 1818 ) 9. menü 1.2 Megrendelés alponton telefonon igényelhető.
Magában foglalja-e ez a személyes adatok kezelését?
A) A megrendelés leadásához minden esetben meg kell adnia:
- családi és utónevét,
- a lakóhelyének vagy tartózkodási/értesítési helyének címét,
- továbbá az ügyben érintett ingatlan címadatait,
- helyrajzi szám,
- valamint – mivel egyes műveletek megrendelésére kizárólag a tulajdonos jogosult – a megrendelés jogcímét: tulajdonos/használó,
- a megrendelés elvégzésének egyeztetése érdekében szükség van legalább egy kapcsolattartási adatának megadására, azok megadásával ezen adatainak kezeléséhez is hozzájárul. Kérjük, hogy kizárólag az Ön által kiválasztott kapcsolat felvételi módhoz tartozó elérhetőségi adatot adja meg.
B) A megrendelés leadásához megadhatja:
- számlafizető anyja nevét, születési helyét és idejét
Amennyiben Megrendelő a feladatok elvégzésének eredményét tartalmazó dokumentum átvételének módjaként az Ügyfélkapus kézbesítést választja, annak teljesíthetősége érdekében minden esetben meg kell adnia anyja nevét, születési helyét és idejét.
Milyen célból van szükség ezekre az adatokra?
A felek együttműködésének, a megfelelő teljesítésnek, a kéményseprőipari szerv jogszerű eljárásának dokumentálása, az esetleges polgári jogi igények érvényesítése, az egyedi ügyek vizsgálatához a megkeresést beküldő személyhez rendelhető ingatlant és az ingatlanhoz való viszonyának azonosítása.
Miért jogosult az adatkezelő a személyes adatok kezelésére?
A GDPR 6. cikke (1) bekezdésének c) pontja alapján az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges a személyes adatok kezelése. A jogi kötelezettséget a tagállami jogban a Kstv. 2-3. §- a határozza meg, a kezelhető adatok körét a Kstv. 6. § -a rögzíti.
A fent megjelölt további adatok Ön hozzájárulásával kerülnek a kéményseprőipari szerv kezelésébe, a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének a) alpontja alapján, hozzájárulás alapján jogosult a személyes adatok kezelésére.
Továbbítja-e a nyilvántartásban szereplő személyes adatokat az adatkezelő?
Nem.
Mennyi ideig tárolja az adatkezelő a személyes adatokat?
A kéményseprőipari szerv 5 évig őrzi meg a megrendeléssel kapcsolatos bejelentéseket.
Történik-e az eredeti adatkezelési céltól eltérő céllal további adatkezelés?
Nem.
Igénybe vesz-e az adatkezelő adatfeldolgozót?
A telefonon benyújtott megrendelések tekintetében a 2., a webes felületen benyújtott megrendelések tekintetében a 3. pontban foglalt adatfeldolgozók érintettek.
5. Számlázással, hátralékkezeléssel kapcsolatos adatkezelés
Magában foglalja-e ez a bejelentés személyes adatok kezelését?
- családi és utónevét,
- a lakóhely címe.
Milyen célból van szükség ezekre az adatokra?
Az adatkezelés célja kéményseprőipari szerv által elvégzett költségtérítéses munkák esetén a kiszállási díj, a költségtérítés megállapítása, számla kiállítása, továbbá amennyiben a fizetés késedelmes, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján megállapított késedelmi kamat, amennyiben a kötelezett nem teljesít, a behajtással összefüggésben keletkezett költségek beszedése, a fizetésre kötelezett azonosítása a számvitelről szóló törvény. Az adatkezelés az érintett nevére, lakcímére terjed ki.
Továbbítja-e a nyilvántartásban szereplő személyes adatokat az adatkezelő?
Helyi önkormányzatok részére a Kstv. 2. § (6) és (13) bekezdés alapján, a hivatkozott jogszabályi rendelkezésekben meghatározott számviteli bizonylatokat.
Mennyi ideig tárolja az adatkezelő a személyes adatokat?
Az adatokat a hátralék kiegyenlítése, vagy az igény érvényesítésére vonatkozó jogi lehetőség elévüléséig kezelik, de minimum 8 évig.
Miért jogosult az adatkezelő a személyes adatok kezelésére?
A GDPR 6. cikke (1) bekezdésének c) pontja alapján az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges a személyes adatok kezelése. A jogi kötelezettséget a tagállami jogban a kéményseprőipari tevékenységről szóló 2015. évi CCXI. törvény 2.§ (6) és (16) bekezdése, továbbá a kéményseprőipari tevékenység ellátásának szakmai szabályairól szóló 21/2016.(VI.9.) BM rendelet 16.§ (6) bekezdése rögzíti és a számvitelről szóló 2000 évi C. törvény tartalmazza.
Történik-e az eredeti adatkezelési céltól eltérő céllal további adatkezelés?
Nem.
6. Időpontfoglalással kapcsolatos adatkezelés
Az égéstermék elvezetővel rendelkező társasházi ingatlanok tulajdonosait, használóit amennyiben a kéményseprőipari szerv a sormunkát az első és második alkalommal nem tudta elvégezni, és a harmadik alkalommal megrendelés alapján végzi el azt a kéményseprő a kiválasztott időpontban. Egylakásos ingatlanok esetén a vonatkozó jogszabályokban (Kstv., 21/2016. BM rendelet) meghatározott időintervallum szerint ingyenes sormunka keretén kívül elvégzett sormunkában meghatározott tevékenység elvégzését időpontfoglalással rendelheti meg az érintett.
Magában foglalja-e ez a bejelentés személyes adatok kezelését?
- név
- lakcím
- telefonszám
- email cím.
Milyen célból van szükség ezekre az adatokra?
A cél, hogy az ingatlanhasználók, tulajdonosok kiválaszthassák a tevékenység időpontját. Az időpontfoglaláshoz név és lakcím megadása szükséges, továbbá a választott kapcsolattartási mód függvényében az érintett e-mail címe vagy telefonszáma.
Miért kezelheti az adataimat a kéményseprőipari szerv?
A név és a lakcím tekintetében természetes személyeknek a személyes adatok kezelése a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének c) pontja alapján az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges. Az adatkezelés a név és a lakcím tekintetében a Kstv. 6.§ (1) bekezdésének a) pontja alapján kötelező.
Az elérhetőség kezelése a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének a) pontja alapján, azaz hozzájárulás alapján történik. Az elektronikus levélcím és a telefonszám tekintetében a jogalap az Infotv. 5.§ (1) bekezdésének a) pontja alapján az Ön hozzájárulása.
Mennyi ideig tárolja az adatkezelő a személyes adatokat?
Az adatkezelés a sormunka, sormunkán kívüli tevékenység időpontjának véglegesítéséig tart.
Történik-e az eredeti adatkezelési céltól eltérő céllal további adatkezelés?
További adatkezelés történik az 1. pontban meghatározott, kéményseprőipari tevékenység ellátásához szükséges adatgyűjtés érdekében.
Igénybe vesz-e az adatkezelő adatfeldolgozót?
A webes felület működtetése kapcsán adatfeldolgozási tevékenységet végez a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület. (3. pont)
II. Jogok és jogorvoslati lehetőségek
1. Milyen jogok illetik meg az érintettet a fenti adatkezelések kapcsán?
1.1 Hozzáférés:
Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőnél érdeklődjön, és tőle visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy az alábbiakról tájékoztatást kapjon:
- az adatkezelés céljai;
- az érintett személyes adatok kategóriái;
- azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket;
- adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
- az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
- a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
- ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;
- a GDPR 22. cikk (1) és (4) bekezdésében említett automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár.
Amennyiben az érintett saját személyes adatairól másolatot kér, az adatkezelő azt első alkalommal ingyenesen az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért a BM OKF GEK a közérdekűadat-megismerési igényekre vonatkozó költségtérítési szabályok szerint díjat számolhat fel. A költségtérítés lehetséges mértékéről az adatkezelő a kapcsolatfelvételkor tájékoztatást ad.
Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat a BM OKF GEK elektronikus formátumban bocsátja rendelkezésére, kivéve, ha azokat más formátumban kéri.
A másolat igénylésére vonatkozó jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait, így például mások személyes adata nem igényelhető, az iratokat vagy a szöveges fájlokat az adatkezelő az érintett személyes adatait ide nem értve anonimizálva bocsátja az érintett rendelkezésére, kivéve a telefonon történő bejelentésről készült hanganyag esetét, mert az teljes egészében kikérhető, továbbá, ha az érintett felhatalmazással rendelkezik az adatok megismerésére.
Mely adatkezelések esetén gyakorolható?
a) a) A hozzáféréshez való jog a tájékoztatáskérés tekintetében valamennyi adatkezelési cél tekintetében gyakorolható, az erre irányuló kérelmet minden esetben az adatvédelmi tisztviselőnek kell címezni. A kérelmet az e-papír rendszeren (https://epapir.gov.hu/) lehet benyújtani a BM OKF GEK részére.
A kérelem benyújtásakor kérjük, hogy ügyeljen a pontos címzésre. A kérelemben kérjük feltüntetni, hogy az a hozzáférési jog, azon belül a tájékoztatáshoz való jog gyakorlására irányul.
b) A hozzáféréshez való jog a másolatkérés tekintetében valamennyi adatkezelési cél tekintetében gyakorolható. A kérelmet az e-papír rendszeren (https://epapir.gov.hu/) lehet benyújtani a BM OKF GEK részére.
1.2 Helyesbítéshez való jog:
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, továbbá jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését. Az adatváltozást, amennyiben azok azonosító adatok, igazolni kell.
A helyesbítéshez való jog az alábbi táblázatban feltüntetett módon gyakorolható:
Szakterület megnevezése | Adatkezelések megnevezése, amelyek tekintetében a helyesbítéshez való jog gyakorolható | A kérelem benyújtási módja |
---|---|---|
A BM OKF GEK Kéményseprőipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi Szervezet tevékenységével kapcsolatos adatkezelés |
|
A kérelmet az e-papír rendszeren (https://epapir.gov.hu/) lehet benyújtani a BM OKF GEK Kéményseprőipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi szervezet részére. A kérelem benyújtható a kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu e-mail címen, vagy a kéményseprőipari szerv postacímére (BM OKF Gazdasági Ellátó Központ Kéményseprőipari Igazgatóhelyettesi Szervezet Ügyfélszolgálati Csoport Postafiók: 1903 Budapest, Pf.: 314.), valamint a 1818. 9.1 kormányzati ügyfélvonalon, illetve külföldről történő hívás esetén a +36 (1) 550 – 1858 – helyi díjszabással hívható - telefonszámon keresztül. Továbbá a kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolgalat webhelyen található elektronikus űrlapon keresztül. Személyesen a kérelem a megyei ellátási csoportok ügyfélszolgálati pontjain is benyújtható. |
1.3 Törléshez való jog:
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, amennyiben a GDPR 17.cikk (1) bekezdésében felsorolt indokok valamelyike fennáll.
A személyes adatok törléséhez való jog a tájékoztatóban szereplő adatok tekintetében a GDPR 17. cikke (3) bekezdésének:
- a) pontja alapján nem alkalmazandó, amennyiben a személyes adat megőrzése szükséges a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékoztatáshoz való jog gyakorlása céljából, így pl. közérdekből nyilvános személyes adat az adatkezelési idő alatt nem törölhető,
- b) pontja alapján a jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges adatkezelések tekintetében nem alkalmazandó
- e) pontja alapján nem gyakorolható, amennyiben az adatkezelés jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges, pl. a szerződéses partnerek igényérvényesítéshez szükséges személyes adatai a szerződésből fakadó igények érvényesíthetőségének elévüléséig.
Az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén az alábbi indokok relevánsak:
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték, pl. a telefonon történt bejelentés nyilvánvalóan téves volt
- az érintett visszavonta a hozzájárulását, és az adatkezelés más jogalap hiányában nem folytatható, pl. ha a bejelentést követően eseménykezelésre nem kerül sor. Más jogalapnak minősül az eseménykezelésen túl pl., amennyiben a jelzés szándékosan valótlan volt, és az adatkezelő ennek következtében feljelentést tesz
- a személyes adatok kezelése jogellenes
- a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
Szakterület megnevezése | Adatkezelések megnevezése, amelyek tekintetében a törlési jog gyakorolható | A kérelem benyújtási módja |
---|---|---|
A BM OKF GEK Kéményseprőipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi Szervezet tevékenységével kapcsolatos adatkezelés |
A telefonos ügyfélszolgálati tevékenység kapcsán végzett adatkezelés – hangfelvétel rögzítése A webes ügyintézési felület üzemeltetése kapcsán végzett adatkezelés (a megrendelések kapcsán végzett adatkezelések kivételével, melyet a 4. pont tartalmaz) |
A kérelmet az e-papír rendszeren (https://epapir.gov.hu/) lehet benyújtani a BM OKF GEK Kéményseprőipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi szervezet részére. A kérelem benyújtható a kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu e-mail címen, vagy a kéményseprőipari szerv postacímére (BM OKF Gazdasági Ellátó Központ Kéményseprőipari Igazgatóhelyettesi Szervezet Ügyfélszolgálati Csoport Postafiók: 1903 Budapest, Pf.: 314.), valamint a 1818. 9.1 kormányzati ügyfélvonalon, illetve külföldről történő hívás esetén a +36 (1) 550 – 1858 – helyi díjszabással hívható - telefonszámon keresztül. Továbbá a kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolgalat webhelyen található elektronikus űrlapon keresztül. Személyesen a kérelem a megyei ellátási csoportok ügyfélszolgálati pontjain is benyújtható. |
1.4. Adatkezelés korlátozása:
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az érintett az alábbi esetekben jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést:
- az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
- az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
- az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez,
- az érintett a GDPR 21. cikk (1) bekezdése szerint tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
Mely adatkezelések esetén gyakorolható?
Az adatkezelés korlátozásához való jog gyakorlására irányuló kérelem valamennyi adatkezelési cél tekintetében benyújtható – de azt az adatkezelő kizárólag a fent megjelölt valamely feltétel fennállása esetén teljesíti – az alábbi táblázatban feltüntetett módon:
A kérelem benyújtásakor kérjük, hogy a táblázatban feltüntetettek alapján ügyeljen a pontos címzésre. A kérelemben kérjük feltüntetni, hogy az adatkezelés korlátozásához való jog gyakorlására irányul.
Szakterület megnevezése | Adatkezelések megnevezése, amelyek tekintetében az adatkezelés korlátozásához való jog gyakorolható | A kérelem benyújtási módja |
---|---|---|
A BM OKF GEK Kéményseprőipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi Szervezet tevékenységével kapcsolatos adatkezelés |
|
A kérelmet az e-papír rendszeren (https://epapir.gov.hu/) lehet benyújtani a BM OKF GEK Kéményseprőipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi szervezet részére. A kérelem benyújtható a kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu e-mail címen, vagy a kéményseprőipari szerv postacímére (BM OKF Gazdasági Ellátó Központ Kéményseprőipari Igazgatóhelyettesi Szervezet Ügyfélszolgálati Csoport Postafiók: 1903 Budapest, Pf.: 314.), , illetve külföldről történő hívás esetén a +36 (1) 550 – 1858 – helyi díjszabással hívható - telefonszámon keresztül. Továbbá a kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolgalat webhelyen található elektronikus űrlapon keresztül. Személyesen a kérelem a megyei ellátási csoportok ügyfélszolgálati pontjain is benyújtható. |
1.5 Adathordozhatósághoz való jog:
Az érintett jogosult az általa az adatkezelő rendelkezésére bocsátott adatait megkapni
- tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban
- jogosult más adatkezelőhöz továbbítani
- kérheti az adatok közvetlen továbbítását a másik adatkezelőhöz – ha ez technikailag megvalósítható
- kivéve: közérdekű, vagy közhatalmú jog gyakorlása céljából végzett adatkezelés
Ez az érintetti jog akkor gyakorolható, ha automatizált módon történik az adatkezelés, és az adatkezelő az adatokat az érintett hozzájárulása vagy a szerződéses jogalap alapján kezeli.
Az adathordozhatósághoz való jog a tájékoztatóban szereplő adatok tekintetében nem gyakorolható, mert nem történik automatizált módon történő adatkezelés.
2. Mennyi idő a kérelmek vizsgálata és megválaszolása?
A kérelmek ügyintézési határideje 25 nap, a tiltakozási jog esetén 15 nap. A kérelem elbírálásának eredményéről az érintettet az adatkezelő tájékoztatja. Amennyiben a jogok gyakorlása során kétség merül fel az adatkezelőben, hogy a kérelem valóban az érintettől származik, saját jogszerű adatkezelése és az érintett védelme érdekében további információkat kérhet.
Az adatkezelő az érintettet, akinek a kérésére korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
Az adatkezelő az adatok helyesbítése, törlése, az adatkezelés korlátozása esetén mindenkit tájékoztat, akihez az érintett adatait továbbította.
Amennyiben az nem történik meg, lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel, az adatkezelő ennek tényéről és okáról az érintettet a kérelemre adott válaszában tájékoztatja.
3. Felügyeleti hatósághoz és bírósághoz fordulás joga:
Ha az érintett úgy érzi, hogy az adatkezelés során sérelem érte, annak tényét a helyzet rendezése érdekében az adatkezelő adatvédelmi tisztviselője felé jelezheti.
Amennyiben a megkeresés nem vezetett eredményre, az érintett Infotv. 52. § alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál bejelentést tehet, továbbá az Infotv. 23. § szerint, valamint a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény Második Könyvének III. része alapján bírósághoz fordulhat.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetősége:
Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefon: +36 (1) 391-1400
Elektronikus postacím: ugyfelszolgalat@naih.hu
Honlap: http://naih.hu/index.html